11letni Full do XC a „niszczy” marketówki? Ghost RT5700

FULL, wielowachaczowiec, podwojna amortyzacja, większość gdy słyszy te określenia, rzecz jasna w tematyce rowerów, automatycznie kojarzy je z DownHillem ewentualnie  Freeridem, a rzadziej z XC, a niby dlaczego?

Od dłuższego czasu szukałem FULLA do XC (nazwał bym to FULLEM OKAZJĄ) dla siebie … allego, olx, fora MTB, grupy na FB i oczywiście znajomi, codziennie odbierałem maile z powiadomieniami, że ktoś dodał ogłoszenie z rowerem full suspension. Po kilku miesiącach poszukiwań i kliku obejrzanych rowerach, a każdy wyjazd na oglądanie był pełen podniecenia i nadziei, nadszedł dzień w którym powiedziałem Misiu jadę po rower do Krakowa, z Lublina to jakieś 250 km.

Każdy kilometr przejechany na tym rowerze utwierdza mnie w tym że było warto czekać, szukać i zaryzykować wyjazd pod Kraków. Za rower zapłaciłem sporo złotych monet. Do wymiany od razu poszły tarcze hamulcowe, kaseta i łańcuch, w większości używanych rowerów są to części wymagające wymiany. W następnej kolejności zmieniłem opony i jedna tulejkę w ramie przy wahaczu. Cały rower został rozłożony na części, wyczyszczony i przesmarowany, koszt wykonanego serwisu to w zależności od punktu od 150 do 250 pln. Każdemu kto nie jest w stanie zrobić tego we własnym zakresie lub nie ma warunków, zalecam zrobienie tego w punkcie serwisowym zaraz po zakupie używanego roweru, dzięki temu dokładnie będziecie wiedzieć na czym jeździcie i czy jest to bezpieczne.

Nigdy nie jeździłam na rowerze który równie dobrze trzyma się nawierzchni, a osiągamy to dzięki zastosowanej pełnej amortyzacji i kołom 26 cali, nie ważne czy jedziesz po prostej, czy w ostrym zakręcie jest niczym przylepiony do podłoża, dodaje to dużo pewności w wymagającym terenie. Na dzień dzisiejszy nie wyobrażam sobie aby nie było go w moim parku maszyn 🙂 Uwielbiam go szczególnie zimą, to taki mój rower do leśnych szaleństw. Złożony na grupie Shimano Deore LX czyli jednej z najwyższych grup osprzętu w turystykach. Uwielbiam ten rower, bo ma dusze, nie jest bezpłciowa marketówką która zawiedzie Was na drugim zakręcie, nie ważne jak mocno dostaje w „ramę” działa z niemiecką solidnością. Nowy rower tej klasy w markecie kosztował by około 5000 może 6000 pln, taka używkę kupicie za 1000pln + części do wymiany za 1500pln.

GHOST RT5700: poniżej specyfikacja

SPECYFIKACJA

Koła 26 cali: Obręcze MAVIC 317 disc, piasta przód SHIMANO DEORE LX, piasta tył SHIMANO XT

Rama aluminium stop 7005

Amortyzator przód: RockShox Recon 351 z blokada na kierownicy

Amortyzator tył: RockShox MC 3.3

manetki Deore LX Dual Control, wymieniony olej przed sezonem

Korba SHIMANO DEORE LX ze zintegrowana osia Hollowtech II

Hamulce tarczowe Shimano LX, tarcze 180mm na center lock, tarcze maja przejechane 350km, wymienione razem z klockami

Opony MICHELIN Wild Grip po jednym sezonie w super stanie

Pedały SPD SHIMANO XTR

Wózek przerzutki tył SCHIMANO XTR

Przerzutka przód SCHIMANO DEORE LX

Siodełko żelowe obszyte skurą firmy SELLE ITALIA

Kierownicy RICHEY

Sztyca RICHEY

 

 

Dodaj komentarz