Szosa z węgla wykuta MACH700

Szosa z węgla wykuta MACH700

17 lutego 2017 0 By marek

To była moja druga szosa w życiu i za razem pierwsza z karbonowa ramą i to jaką, bo to trzeba jej przyznać że prezentuje się świetnie i w kwestii wyglądu konkurencja może od niej odstawać, a przecież to wciąż rower marketowy, jednak czy to źle?

big_ddef42548600477bb2cdfbc72e4e01b4

Był to pierwszy rower szosowy na którym, przejechałem dwa triathlony 1/2 IronMan.

Specyfikacja:

Rama MACH 700 wykonana z włókna węglowego EVO POWER, BTWIN stworzył ja z myślą o poprawie wydajności. W opisie producenta możemy znaleźć informacje że haki ramy wykonane zostały również z włókna węglowego. Waga w rozmiarze 59 to 1200 gramów. Rama ta wykorzystywana jest w kilku modelach rowerów francuskiego producenta, MACH 700 to najniższy z tych modeli, kolejne różnią się wykorzystanym osprzętem. Warto zwrócić uwagę że ramę tą wykorzystuje zawodowa młodzieżowa grupa kolarska U19, sponsorowana przez markę BTWIN to moim zdaniem krok w świetnym kierunku, ale czy pójdą dalej tą drogą? Większa sztywność a co za tym idzie i lepsze osiągu gwarantuje potężna główka ramy i pokaźnych rozmiarów węzeł suportu. Rama ta na pewno zwraca uwagę swoim wyglądem, który znacznie wyróżnia ją na tle konkurencji.

Widelec w całości wykonany z włókna węglowego, pivot stożkowy u góry 1″1/8 i u dołu 1″1/2. Waga 320 gramów w rozmiarze 57.

Napęd: Nie pełna grupa SHIMANO 105

Manetki SHIMANO 105

Przerzutka przód SHIMANO 105

Przerzutka tył SHIMANO 105

Korba: BTWIN Comp kompaktowa 50×34, waga 785 gramów. Zaoszczędzili na cenie i sztywności i nie potrzebnie. Bo jest się do czego przyczepić.

Hamulce SHIMANO 105

Koła produkt własny marki BTWIN AERO 20/24 profil obręczy o wysokości 24 mm. Zastosowano 20 szprych aero, zapewniają one dynamikę przyspieszeń na fajnym poziomie. Szprychy zaplatane radialnie na piaście, dopuszczające większe napięcia, co poprawia sztywność boczną. Piasty wyposażone są w łożyska maszynowe zapewniające dobre toczenie. Waga 1760 gramów na parę i cena około 700 pln za komplet.
Waga całego roweru 8,6 kg w moim rozmiarze 59 nie jest ona powalająca, swoją niskością rzecz jasna, jednak nie zapominajmy żę ten rower w katalogowej cenie kosztuje tylko 4999 pln, przez co konkurencja na pewno musi zwracać na niego uwagę, a to dla nas konsumentów najlepsza informacja.

Moje zdanie i doświadczenia  związane z MACHem 700.

Rower nie jest przeznaczony dla każdego i nie polecił bym go początkującym kolarzom, gdyż wymusza on bardzo agresywną sylwetkę podczas jazdy, co przy dłuższej jeździe może być męczące i mało komfortowe, wynika to z budowy ramy która ma niespotykanie wysoką rurę pod siodłową i wydłużoną rurę górna, a także standardowo zastosowany długi mostek. Niestety Decathlon jeszcze nie wprowadził możliwości wyboru lub wymiany podzespołów swoich rowerów, podczas zakupu. Z doświadczenia wiem, że jeśli będziecie chcieli zmienić mostek na innej długości niż standardowy przy danym rozmiarze ramy, jest to kwestia dogadania się z kierownikiem działu. Do wygody użytkowania nie przyczynia się również. tylni trójkąt który jest bardzo sztywny przez co słabo tłumi drgania. Z kolei przedni widelec w tej kwestii spisuje się świetnie.

 IMG_20160430_191127

Na pewno MACH 700 stanowi świetną bazę do rozbudowy i po zmianie kilku elementów na lżejsze sztywniejsze, jak na przykład korba można spróbować zejść z wagą poniżej 8 kg a to już przełamanie ważnej granicy w świecie rowerów.

 IMG_20160112_203632

Jedyne o czym producent nie informuje to że ten rower/ ta rama nie nadaje się do montażu na tradycyjnym trenażerze, ze względu na to że tylne haki w ramie są zbyt słabe, ale to tylko moja prywatna opinia.

Czy lepiej kupić karbonowa z marketu za 5000 pln czy lepiej używany rower , na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami.