Szosa ULTRA 720AF

Szosa ULTRA 720AF

17 lutego 2017 0 By marek

nazwali ULTRA

Szosaaaaa, to jak by nie liczyć mój trzeci rower szosowy w którego posiadanie wszedłem. Trzeci z Decathlona, wiec nie mam porównania z innymi markami jeśli chodzi o jazdę i długie ich używanie. Jednak w tym wpisie nie porównuje, a opisuje ULTRA 720 AF. Do dzieła.

IMG_20160530_200020

Rama ULTRA 720 AF Evo Vario z 2015 roku w rozmiarze 57. Homologacja Unii kolarskiej UCI co powoduje że, Decathlon/Btwin nadaje się do startów we wszystkich zawodach, jak dla mnie rozwalili tym system. To jest świetny kierunek i w tym kierunku powinna podążać ta firma. Z resztą każda inny producent rowerów również. Widać, że ktoś w tej firmie myśli o przyszłości, badając trendy i zainteresowania konsumentów. Przecież nowe zawody i miejsca startów przybywają jak grzyby po deszczu. Wzrost liczby zainteresowanych również jest stały i nieunikniony.

Rama

Iwonka Pawłowicz powiedziała by trzymaj ramę. AF w nomenklaturze firmy z niebieskim logiem oznacza ramę wykonaną z aluminium. Jeśli spotkacie się w Decathlonie ze skrótem CF przy nazwie roweru. Oznaczał on będzie ramę karbonowa.

Mój wybór padł na model ULTRA 720 AF. Dlaczego aluminium? Napisze w oddzielnym wpisie. Linki hamulcowe i do przerzutek poprowadzone zostały wewnątrz ramy, a tylny hamulec umieszczony został nietypowo jak dla rowerów szosowych, pod dolnymi rurami tylnych widełek. Zabieg ten miał wpłynąć korzystnie na poprawę aerodynamiki. Dokładnych danych na temat tego o ile mniejsze opory stawia rower dzięki temu rozwiązaniu nie mam. Producent również się tym nie chwali, ale moim zdaniem efekt wizualny jest świetny. Zyskujemy pewnie kilka Watów na tym zabiegu.  Rama została wycieniowana dla obniżenia jej wagi i poprawienia sztywności. W rozmiarze 55 waży 1400 gramów.

Specyfikacja

Widelec dedykowany do ramy BTWIN ULTRA Evo Vario, połączenia włókna węglowego i aluminium daje nam 550 gramów w rozmiarze ramy 57.

Mechanizm korbowy Shimano ULTEGRA compact, czyli dwie zębatki 50×34 zębulce.

Przerzutka przednia ULTEGRA 6800 z podwójnym biegiem na dużej zębatce.
Przerzutka tylna ULTEGRA 6800 11S.
Kaseta ULTEGRA 6800 11S 11×28
Manetki ULTEGRA 6800

Hamulce Shimano ULTEGRA technologia Dual Pivot. Według producenta firmy Shimano charakteryzuje się zminimalizowanymi siłami tarcia i nadzwyczajną siłą hamowania. Również ich waga została obniżona. Zawsze centralne ustawienie szczęk, dzięki technologii DPB. Hamulce oczywiście wykonane zostały z aluminium i polakierowane proszkowo. Powinno to zapewnić im konserwacje na odpowiednim poziomie.

Rura kierownicy produkcja własna Decathlona, czyli BTWIN Competition Ergo  aluminium 6061 T6.

Waga: 320 g w rozm. 420 mm.
Mostek z aluminium 6061 T6 110 mm.
Stery wyposażone w łożyska maszynowe, u góry 1″1/8  i u dołu 1″1/4.

Kierownica 420mm 31,8mm

Koła MAVIC Cosmic ELITE. Profilowane obręcze ze stożkiem 30mm, piasty z łożyskami maszynowymi.
Waga: 2380 gramów komplet razem z oponami.

Opony Mavic Yksion Comp – 210 g.
Osnowa: 120 TPI.
Wymiar 700 x 25c.
Maks. ciśnienie: 9 barów / 130 psi.
Siodełko szosowe FIZIK ARIONE

Cena katalogowa 5299 pln

W tym rowerze lubię prawie wszystko przede wszystkim to że jest wygodny. To moim zdaniem jest najważniejsze w rowerach, bo nie ważne czy rower będzie szybki, lekki, sztywny, wytrzymały, ładny, drogi. Jeśli nie będziecie się czuć na nim komfortowo, to będzie porostu nie dla WAS. Napisałem, że lubię w nim prawie wszystko. Z tymi kolorkami to BTWIN trochę odleciał, chociaż moja córka uwielbia te różowe owijki.

IMG_20161224_110658638_HDR

IMG_20161015_115156212

jedź do góry