Pierwsza szosa a zachwyt na lata.

Rok 2013 mocne postanowienie, zaczynam jeździć do pracy rowerem, bo szybciej, bo zdrowiej, a praca siedząca wiec ruch przed nią i po niej bardzo wskazany, zbiegło się to w czasie z chęcią zakupu roweru szosowego i wynikną z tego Triban 500, moja pierwsza szosa.  Dlaczego Triban?

Rama wykonana z aluminium 6061 T6, producent poprawił jej sztywność zmieniając jedynie przekrój rury skośnej, zarówno rurę górną i pionową pozostawiono w standardowym okrągłym przekroju, co nie dodaje jej animuszu. Waga ramy 1900 gramów w rozmiarze 57, wiec lipy nie ma. Na uwagę zasługuje fakt że Btwin oferuje aż 6 rozmiarów tej ramy, zapewniając tym możliwość używania jej przez osoby od 1,6m wzrostu do aż 2.00 metrów. Główka ramy ma zainstalowane pół zintegrowane stery 1 i 1/8. Tylni trójkąt z mocno rozbudowanymi dolnymi widełkami, trochę szkoda że aluminiowy, przez co moim zdaniem rama słabo tłumi drgania. Wersja kolorystyczna dostępna jest tylko jedna, i to dość nietypowa jak na Decathlon, który przyzwyczaił nas na multi kolorowości swoich rowerów, rama jest ciemna, matowa i nie wyróżniająca się z tłumu, ale ja widzę w tym celowe działanie firmy. Moim zdaniem nie malowali jej żeby nie zwracać uwagi na jej wygląd, który jest bardzo prosty, brakuje jej cieniowania i hydroformowania, myślę że udało im się tutaj zaoszczędzić parę złotych. Co ciekawe w tej ramie znajdziecie nagwintowania pod montaż bagażnika lub błotnika, przepraszam czy ktoś jeszcze daje taka możliwość w szosach? Dlaczego Btwin dał taką możliwość?

Widelec z aluminiowym pivotem 1 i 1/8, golenie wykonane z włókna węglowego to wielkie WOW przy nie wyróżniającej się ramie, zaoszczędzili na wadze poprawili komfort użytkowania, bo widelec naprawdę fajnie tłumi drgania, po tych słowach powinienem napisać, że podnieśli cenę i tu zakończyć wpis o Tribanie 500, ale tego nie zrobię bo nie podnieśli ceny, dostajemy kawałek włókna węglowego for free. Mało tego pozostawili na tym widelcu fakturę a’la karbon, no i nie zgadniecie, są też nasze zadziwiające nagwintowania pod błotniki.

Korba Shimano SORA FC3503 175mm długość ramienia w zależności od wielkości ramy, oczywiście zintegrowana oś suportu HollowTech II. Posiada ona trzy blaty 50/39/30 co wskazuje że producent chciał dać możliwość skorzystania z Tribana 500 zarówno amatorom jak i bardziej doświadczonym użytkownikom. Zastosowane tarcze SG-X poprawiają szybkość i płynność przełożeń.

Napęd ahhh, mnie tutaj Btwin zdenerwował, prawie kompletna grupa Shimano SORA, Leo WHY? Dobra nie wygłupiam się, przecież wiadomo że dla pieniędzy, zaoszczędzili na kasecie i łańcuchu a było tak blisko do pełnej grupy Shimano SORA. Otóż mamy przed sobą lub pod sobą:

Przerzutka przód Shimano SORA 3503

Przerzutka tył Shimano SORA 3500 9S

Kaseta Shimano K7 12×25, a łancuch KMC

Manetki Shimano SORA 3500RIX 9S

Hamulce i tu ciekawa sytuacja bo w zależności od tego w jakim miesiącu kupiliście rower mogliście mieć zamontowane: Shimano SORA lub hamulce brandowane logiem Btwin na podwójnym pivocie.

Koła firmy Btwin wykonane z aluminium dwukomorowe, wysokość stożka 13mm. Przednie koło 28 okrągłych szprych, koło tył 32 okrągłe szprychy. Łożyska w piastach standardowe kulkowe. Waga zestawu 2250 gramów bez opon.

Opony Hutchinson Equinox. Wyposażone w stalowe stopki, guma dwuskładnikowa, bieżnik twardszy niż boki opony, na osnowie 66 TPI. Waga 290 gramów sztuka.

Waga TRIBANA 500 w rozmiarze 57 z pedałami 9,9 kg.

Cena katalogowa 1999pln

Podsumowując: Decathlon na swojej stronie pisze: „Przeznaczenie: do jazdy po wzniesieniach, do regularnej, sportowej jazdy„, ja bym zmienił ten slogan na: „Najlepsza szosa na rynku dla początkujących kolarzy i nie tylko, w tej cenie jest tak dobra że konkurencja właśnie przestała istnieć”. Jak by to mój ulubiony kucharz powiedział: „K…a jakie to jest dobre”.

Mam wrażenie że na etapie projektowania Trbana 500 w laboratorium BTWINa mogło to wyglądać tak:

Przychodzi menadżer produktu (MP) do działu technicznego i mówi do projektantów (PR):

MP: Koledzy potrzebujemy nowej szosy w naszej ofercie!

PR: Dla kogo? Kto jest grupa docelową?

MP: Wszyscy

PR: Na jakim osprzęcie? Coś zawodowego? Czy jakiś NOname?

MP: Ma być zawodowo

PR: Z jakiego materiału rama? Alu czy stal?

MP: Ma być aluminium i włókno węglowe.

„JA: myślę że w tym momencie PR zaczęli się ślinić z radości”

PR: jaka będzie cena katalogowa?

MP: 1999 pln

„JA: a w tym momencie myślę że mogli pospadać z krzeseł z krzykiem to nie możliwe.”

PR: na czym możemy zaoszczędzić?

MP: na siodełku i na kolorze ramy

MP: dodajcie też jakieś bajery jakich nikt z konkurencji nie ma, „to wyjaśnia te nagwintowania pod błotniki”

Uważam że powyższa rozmowa ukazuje idealnie czym jest TRIBAN 500, najlepszy rower na rynku w tej cenie, rower który trochę zaburza rynek rowerów używanych, bo już ciężko napisać komuś na forum lepiej kup używaną szosę, bo przecież można napisać lepiej kup TRIBANA 500 z 2 letnia gwarancja na części i dożywotnia gwarancją na ramę. W przyszłości najwyżej zmienisz kola na lepsze i będziesz miał dalej ŚWIETNY rower.

Dodaj komentarz