Cannondale M900

Hand made in USA

Mój pierwszy rower górski.

95m900

Rama Cannondale M900 z 1996 roku, oprócz ramy wszystko zostało zmienione

Amortyzator przód: Manitou

Koła 26 cali na piastach Shimano Parallax

Korba Deore XT z jedna zębatką

Hamulce V-brak Shimano Deore

Przerzutka tylko tył SRAM X7 na długim wózku

Regulowany mostek

Linki Jagwire

Sztyca ONOFF

Kierownica Accent

Kaseta Shimano HG500-10rz

Pedały SPD Shimano

Waga roweru 10,5kg

W moim zestawieniu rower wygląda tak:

IMG_20140421_123526

IMG_20150704_105229

Cannona kupiłem kilka lat temu głównie w celu dostania się do miejsc których nie mogłem odwiedzać wraz z moją szosą, czyli do ucieczki od asfaltu, ruchu samochodowego, do leśnych przejazdów, a także w celu wożenia córki w foteliku i zaszczepiania w niej pasji do rowerów i kolarstwa, z czego M900 wywiązał się znakomicie, napisze pewnie o tym oddzielny wpis.

Przebyliśmy razem z moim Canonem kilka tysięcy kilometrów z czego pewnie 90% po za asfaltem, w tym razem z córcią zrobiliśmy na nim około 800km co oczywiście ostatecznie dojechało tylna obręcz i piastę a także hamulce. Było na prawdę warto.

Obecnie mój Cannonek jest rozebrany na części i czeka na chwile mojego wolnego czasu i nowe życie. Rowerowe wskrzeszenie niedługo na pewno nastąpi gdyż fotelik rowerowy wróci w naszej rodzinie do łask 🙂

IMG_20150702_191639

Nasze M900 wylądowało nawet u nas na trenażerze, może wydawać się dziwne że 26 cali rower górski jest założony na rolkę gdy obok stoi szosa. Ta szosa to model Mach700 który ma bardzo wysoką rurą pod siodłową co skutecznie uniemożliwia opuszczenie siodełka tak aby było ono dostępne dla ludzi poniżej 180 cm wzrostu. Przez co moja Marta nie mogła na nim jeździć, wiec padło na Cannondale, musimy przyznać że i tu spisał się fantastycznie.

IMG_20160210_101604

Planuje napisać oddzielny post o renowacji tej ramy razem z piaskowaniem i malowaniem, jest to zabieg niezbędny gdyż rama zaczyna sie utleniać. Dodatkowo wymienię też kola i całe szczeki hamulcowe wraz z klockami. Zmienię też napęd,  poprzez zastosowanie zębatki Narrow Wide, ale o tym oczywiście w oddzielnym wpisie. Optymalnym było by wymienić przedni  amortyzator, marzy mi się Cannondale Head Shok z łożyskami igiełkowymi i skokiem 60 mm, jednak znalezienie go i zakup nie jest  prosta sprawą, nie poddaje się jednak.

IMG_20141020_222122

Dodaj komentarz